ضرورت وجود آزمایشگاه کفش

 

پاها قلب دوم ما هستند و این باعث میشود که ما در انتخاب پایپوش و کفش خود حساسیت بسیار زیادی به خرج دهیم.

متاسفانه اکثر مردم در انتخاب کفش فقط به زیبایی و شکل آن بسنده کرده در صورتی که مهمترین چیزی که در کفش باید مد نظر قرار دهیم احساس راحتی پا در آن باید باشد.

در سال های اخیر سودجویان با واردات بی رویه کفش های غیر استاندارد باعث شده تا از این ناحیه صدمات بسیار زیادی به کشور چه از لحاظ پزشکی و چه از لحاظ اقتصادی وارد شود و هزینه های گزافی به مردم تحمیل کرده اند.

کشور ما در سال های نه چندان دور خود، قطب تولید کننده کفش در دنیا بوده است و استفاده از چرم های طبیعی به علت  دارا بودن منافذ طبیعی در بافتش باعث تنفس پا شده که بهترین رویه برای کفش می باشد  زبانزد خاص و عام بوده است.

ولی با کمال تاسف باید گفت با ورود کفش های وارداتی کم کیفیت با چرم های مصنوعی و زیره های غیر استاندارد تولید کنندگان ایرانی به حاشیه رانده شده اند و بازار کفش توسط این اجناس به قبضه درآمده اند.

به گفته محمد عرب رئیس هِیئت مدیره یک شرکت بزرگ تولیدی کفش، سالانه بین ۳۰تا۳۵ میلیون جفت کفش از مبانی  قانونی وارد کشور میشود که این به غیر ازواردات قابل توجه این کالا به صورت قاچاق به کشور میباشد. آقای رسول شجری رئیس اتحادیه کفش دست دوز میگوید فقط ۷ میلیون دلار از حدود نیم میلیارد دلار واردات کفش به کشور قانونی است.

موارد فوق نشان میدهد که برای حمایت از تولید داخلی و کاهش ضرر و زیان مردم و کشور ضرورت وجود آزمایشگاه های استاندارد کفش در کشور به خوبی احساس میشود.وجود و الزام استاندارد اجباری کفش نه تنها باعث جلوگیری از ورود کالاها ی بی کیفیت میشود بلکه حس اطمینان و اعتماد خریداران و هم وطنان کشور را نسبت به کفش های موجود در بازار بالا می برد.

 

تهیه کننده : هادی غلامی مدیر عامل شرکت معیار گستر سیراف